מחקר מתחרים באמצעות גוגל

מחקר מתחרים באמצעות גוגל



הגעתם למסקנה שאתם צריכים לבצע מחקר מתחרים. אתם כבר גם יודעים מה ברצונכם לבדוק. עכשיו הגיע הזמן להכיר את הכלים בהם ניתן להשתמש לביצוע הבדיקות.

מדוע גוגל?

כולנו יודעים שגוגל הוא קודם כל מנוע חיפוש שנגיש בעצם לכל מה שקיים ברשת האינטרנט. באמצעות שימוש במנוע החיפוש והקלדת ביטויי מפתח נכונים נוכל לגלות כמה שיותר מהמתחרים שלנו. מרגע שגילינו אותם נוכל "לרגל" אחריהם ולהשיג כמה שיותר מידע.


 

באילו כלים של גוגל נשתמש?


הכלי הבסיסי ביותר של גוגל בו נשתמש הוא כמובן מנוע החיפוש. מדובר כאן, לכאורה, בדבר מאוד פשוט, אבל זה ממש לא ככה. לפני שנפנה ממש למנוע החיפוש עלינו לפנות קודם כל לשני כלים נוספים של גוגל:
כלי מילות המפתח וגוגל טרנדס (לאחרונה נוסף כלי שלישי, גוגל טאגס). באמצעות כלים אלו נלקט כמה שיותר ביטויי מפתח באמצעותם הגולשים מחפשים עסקים דומים לשלנו. רק לאחר שאספנו את כל הביטויים הללו נפנה למנוע החיפוש. כל פעם נקליד ביטוי מסוים ונבצע חיפוש. לאחר שדף התוצאות עולה נקליק על כל אחת מהתוצאות שעולות (אני ממליצה להתקדם במצב זה לפחות עד דף התוצאות השלישי). כמובן שעסק שמופיע יותר מפעם אחת נלחץ עליו פעם אחת בלבד. נרשום לפנינו כל עסק היכן מצאנו אותו (באיזה דף הופיע לראשונה, באיזה מיקום בדף והאם בתוצאות האורגניות או הממומנות. אם הופיע בתוצאות הממומנות אפשר גם שנעתיק לנו את נוסח המודעה, גם מזה נוכל ללמוד לא מעט). את כל האתרים אליהם הגענו נשמור במועדפים תחת כותרת ברורה (למשל אתרי מתחרים לבדיקה).


כלי נוסף שיש בגוגל שבו נוכל להיעזר להגעה למתחרים, הוא מציאת אתרים דומים לאתר מסוים. נמצא גם בדרך זו אתרים שנוסיף לאותה תיקיה במועדפים.

את מה שנעשה אח"כ לאחר שאספנו את האתרים אסביר ברשומה על בדיקת אתרים של מתחרים.
מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לנו לחפש גם תמונות, סרטונים, חדשות ומפות לפי ביטויי מפתח. בעיני חיפוש תמונות לא רלוונטי לנו בהקשר של חקר מתחרים, אבל כל היתר כן. באמצעות סרטונים נוכל להגיע לסרטונים שיצרו העסקים המתחרים או נעשו בקשר אליהם. שווה גם את זה לשמור במועדפים לבדיקה. באמצעות מנוע החדשות נוכל לדעת גם על פרסומים חדשים מטעם העסקים של המתחרים וגם מידע עדכני שנכתב עליהם (חשוב מאוד לרכז גם את המידע הזה לפחות עד כמה חודשים אחורה מיום החיפוש). באמצעות המפות נוכל למצוא עסקים מתחרים שקרובים אלינו גיאוגרפית בכל רדיוס שנבחר, או להבין לגבי מתחרים שרחוקים מאתנו היכן בחרו להתמקם.

מה אני יכולה לעשות עבורכם?


כפי שראיתם, מחקר המתחרים הוא עבודה גדולה. אם רצונכם להספיק לעשות את מה שלמו הקמתם את העסק, וגם שיישאר לכם זמן גם לדברים חשובים ו/או רצויים אחרים בחיים, לא תוכלו להתעסק גם בזה. אבל ... אם רצונכם להצליח, אסור לוותר על המחקר הזה.

אני כמובן יכולה רק ליצור עבורכם את הכלים הנדרשים לשיווק העסק שלכם באינטרנט. אבל למרות כמה שאני טובה בזה, בלי מחקר שווקים נכון, אנחנו עלולים לפספס די הרבה והתועלת תהייה קטנה.
אני גם יכולה למטב את השירות שאתן לכם, ולבצע עבורכם את מחקר השוק. את המחקר הזה אערוך עבורכם פעם ראשונה בתחילת ההתקשרות ביננו, ורק לאחר הביצוע שלו נקבע בדיוק מה חבילת הכלים שאצור ואנהל עבורכם. לאחר שאצור את הכלים והם יהיו פעילים, אז אחת לחצי שנה אבצע שוב מחקר שווקים, מצומצם יותר, שבאמצעותו נדע איך לשפר את מה שאני עושה עבורכם, וגם את מה שאתם עצמכם עושים.

לשיקולכם אם לבחור לקבל ממני רק חבילת כלים או חבילה + מחקר, כשהחבילה תקבע לאחר ביצוע המחקר הראשוני.

אז זה היה רק מבוא ...

בהמשך ארחיב על הדרכים לבצע את מחקר המתחרים בדרכים נוספות, וגם אסביר איך בודקים את האתרים של המתחרים.. אל תשכחו  להירשם לבלוג לקבלת עדכונים.

אז עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך לבצע מחקר מתחרים. נראה קשה? ... גם את זה אעשה עבורכם כדי שנדע איך למטב את הפעילות השיווקית שלכם

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לקדם את העסק שלכם





אתם יותר ממוזמנים להגיב כאן בהמשך ו/או לבקר בדף הפייסבוק של הבלוג, או לפנות בשאלות בדואר האלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים