להפיק קצת כסף מהבלוג – רשומת מבוא

היום אני מתחילה סדרה של רשומות מהן תוכלו ללמוד איך להפיק מעט כסף מהבלוג, בלי טרחה קבועה.

עקרונית יש שתי שיטות, כשכל אחת מהן גם היא עצמה נחלקת לשתיים. השיטה הראשונה היא שימוש בידע שלכם ותרגומו לכסף , והשנייה נקראת תוכנית שותפים.

תוכניות השותפים נחלקות לתוכניות עצמאיות ולתוכנית של גוגל שנקראת גוגל אדסנס.


ראשית כמה מילים כלליות על תוכניות שותפים.
לתוכניות שותפים יש שני צדדים. צד אחד הוא הגורם שמעוניין למכור מוצר כלשהו או שירות. הצד השני משמש מעין צינור או פלטפורמה לפרסום אותו מוצר השירות. תמורת השירות שנותן הצד השני לצד הראשון, מקבל הצד השני תמורה כספית מהצד הראשון. כיצד נמדדת התמורה קובע הצד הראשון, וגם את מועדי התשלום. הצד השני מקבל את אלה כנתון, ומחליט אם מתאים לו להצטרף או לא.
בגדול יש 3 דרכים לקביעת התמורה שיקבל בעל הבלוג:
  • PPC – תשלום תמורת הקלקה. כל אימת שמבקר בבלוג לוחץ על המודעה נרשם סכום לטובת בעל הבלוג
  • PPL – תשלום תמורת ליד (הפנייה). כל מתי שמבקר בבלוג לוחץ על המודעה, ולאחר מכן משאיר את פרטיו בטופס בו ניתן לעשות זאת, נרשם סכום לזכות בעל הבלוג
  • PPS – תשלום תמורת מכירה. כאן נרשם סכום לזכות בעל הבלוג רק כאשר המבקר בבלוג שלחץ על המודעה גם ביצע קניה
כמובן שהתמורה על כל PPL בודד גדולה מהתמורה על כל PPC בודד, והתמורה על כל PS בדד היא הגבוהה ביותר
התשלום עצמו מתבצע בתדירות שקובע צד א, בתנאי שהצטבר לזכות בעל הבלוג סכום מינימלי כלשהו. אופן התשלום יכול שיתבצע בהעברה בנקאית או באמצעות צ'ק

בעצם ניתן למצוא אתרים שונים שמקשרים בין מציעי מוצרים ו/או שירותים לבין בעלי בלוגים (או אתרים אחרים), ולמולם יש כאלה שפונים ישירות אל בעלי הבלוגים, ולא משלמים לגורם נוסף על התיווך. אצלי בבלוג שמתי מודעות משני סוגי המקורות.

גוגל אדסנס הוא גרסה של אתר מתווך, וככזה הוא גובה תשלום מבעלי המוצרים. עקב כך הם יכולים להציע תמורה מעט נמוכה יותר לבעלי הבלוגים, אבל עדין ניתן בחלט להרוויח בדרך זאת, לפחות כמו באפשרויות האחרות. לי כבר יצא מהם רווח קטן, אבל רווח.

אז זו הייתה רשומה ראשונה בנושא, בקרוב הרכה כיצד לפתוח חשבון אדסנס.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל