מחקר אתרי מתחרים



מחקר אתרי מתחרים


הגעתם למסקנה שאתם צריכים לבצע מחקר מתחרים. אתם כבר גם יודעים מה ברצונכם לבדוק. עכשיו הגיע הזמן להכיר את הכלים בהם ניתן להשתמש לביצוע הבדיקות.

מדוע מחקר אתרים?

האתר הוא הכלי בו ניתן לעשות הכי הרבה, עשיה נכונה או לא נכונה. האתרים אליהם הגענו בעקבות המחקר שעשינו בגוגל יש בהם לפחות כמה דברים טובים, כי סביר להניח שאם הדבר לא כזה הם לא היו במקומות גבוהים בגוגל. אז חשוב מאוד לבחון את האתרים הללו, גם לצורך המטרות הכלליות של מחקר מתחרים, אבל גם כדי ללמוד שיטות פעולה נכונות. כמובן שאם נמצא משהו שייחודי לאתר מסוים, וזה לא יהיה אתר שנמצא בהרבה מאוד ביטויי מפתח בתחילת העמוד הראשון של גוגל, נבין שהדבר הייחודי הזה לא מועיל, בעוד שאם זה באתר שמוביל בגדול, סימן שמדובר בדבר שמאוד תורם.

איך נבצע מחקר אתרים?


דבר ראשון נסתכל על כל אתר מנקודת המבט האישית שלנו. נכון, יתכן שנקודה זו ייחודית לנו, אבל אם נזכור שלרוב רוב הגולשים מחפשים מבחינה טכנית את אותו הדבר, אז בתור התחלה זה מספק. בשלב זה נכתוב את הדברים באתר שמושכים את העין, את
אלה שמפריעים ואת אלה שכנראה לא בולטים מספיק. נבדוק בדיקה מהירה את התפריט ואת הקישורים האחרים בעמוד הראשי. נכתוב גם מה מאפיין את העיצוב, מה בו טוב לדעתנו ומה מפריע.
נשאר בדף הראשי ונבדוק אותו יותר לעומק, בעזרת כלים שמיועדים ליותר מומחים, ניכנס למאחורי הקלעים של הדף. נבדוק מה מופיע בתגי המטא, מה מהירות העליה של הדף ועוד היבטים רבים ונוספים.
כשנסיים את בדיקת הדף הראשי, נעבור לבדיקת דף האודות. כאן נבדוק מה המידע שמופיע בדף וכיצד הוא מופיע בו.
הדף הבא שנבדוק הוא דף צור קשר. הבדיקה שלו דומה לזו של דף האודות. אם יש בדף טופס ליצירת קשר, נבדוק את מבנה הטופס ובאיזה כלי הוא נוצר.
עכשיו נבדוק את יתר הדפים שיש באתר, נרשום לפנינו על כל דף מהו, המבנה, המראה ומידע מאחורי הקלעים.
בהמשך נכתוב על איזו פלטפורמה יושב האתר, מה שם הדומיין שלו ועוד כל מידע טכני שנוכל לאסוף עליו.
חשוב גם להשתמש בכלים של המומחים לאיסוף מידע על כמות המבקרים באתר, ועד כמה הם מתקדמים מעבר לעמוד הראשי.
אם יש באתר גם דף לקוחות ממליצים, רצוי מאוד לקרוא את מה שהם כותבים, ללמוד מה בפעילות של העסק גרם להם להיות מרוצים, וללמוד גם מזה לצורך התנהלות העסק שלנו.
חשוב לראות גם אם באתר משולב בלוג, ובאותם כלים של בדיקת האתר לבדוק גם אותו. אבל בבלוג ניתן גם ללמוד הרבה מרשימת הקטגוריות, מרשימת התגיות, מרשימת המאמרים הפופולריים, מתגובות ועוד.

אז עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך לבצע מחקר מתחרים. נראה קשה? ... גם את זה אעשה עבורכם כדי שנדע איך למטב את הפעילות השיווקית שלכם

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לקדם את העסק שלכם





אתם יותר ממוזמנים להגיב כאן בהמשך ו/או לבקר בדף הפייסבוק של הבלוג, או לפנות בשאלות בדואר האלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל