קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים


אנחנו כבר יודעים על האפשרויות הרבות לפרסום ממומן בפייסבוק, וגם על אלו בגוגל. אבל רגע ... האם אלו האפשרויות היחידות? חד משמעית לא, יש דרך נוספת – תוכניות שותפים

מהי תוכנית שותפים?

תוכנית שותפים היא דרך בה עסק יוצר כלים לפרסום של העסק או של המוצרים והשירותים שלו. את הכלים הללו הוא מאפשר לאנשים או עסקים אחרים לפרסם בדרכים שונות בהן הם יבחרו.
האנשים או העסקים שבוחרים לפרסם עסק זה נקראים שותפים. החל מהרגע בו החלו לפרסם את העסק, כל הכנסה שנוצרת לעסק ומגיעה מהפרסום אצלם מזכה אותם בעמלה כלשהי, בדיוק כפי שגוגל או פייסבוק מקבלים עמלה על פרסומים ממומנים שנעשים דרכם.

מדוע עסק צריך תוכנית שותפים?

נשאלת השאלה. אם יש לנו את גוגל אדוורדס, ואת כל האמצעים לפרסום ממומן בפייסבוק, בשביל מה יש צורך גם בתוכניות שותפים?

התשובה פשוטה. השותפים, שיפרסמו את העסק שלנו, ישקיעו הרבה יותר בפרסום שלו, כך שנקבל עוד הרבה מאוד פרסום ויראלי ולא ממומן, והרבה יותר חשיפה. במקרים רבים השותפים גם ירצו להכיר את המוצר או השירות שלנו, וימשיכו לפרסם רק אם יהיו מרוצים ממנו, ואז הם גם יספרו מחוויית השימוש שלהם, וזה מאוד יתרום לקידום שלנו.

האם כל עסק צריך תוכנית שותפים?

חד משמעית לא.

עסקים בתחילת הדרך, עסקים שממילא יש ביקוש גדול למוצרים שלהם, עסקים עם תזרים מזומנים נמוך ועוד דומים לאלה, להם עדיף להימנע מתוכניות שותפים.

כיצד יוצרים תוכנית שותפים?
ליצירת תוכנית שותפים צריך תחילה ליצור באנרים מתאימים. לאחר שיש את הבאנרים יש לבחור בין שתי אפשרויות: ניהול עצמאי של התוכנית או היעזרות בחברה שמחזיקה אתר ובו מתנהלות הרבה תוכניות שותפים.

אם בוחרים בניהול עצמאי , צריך ליצור מערכת לניהול מעקב אחר השותפים ואחר העסקאות שמגיעות מהם. במצב כזה נחסכת העמלה הנוספת, שבשיטה השנייה יש לשלם לחברה בעלת האתר, אבל אז השותפים יכולים להיות רק כאלה שממילא הגיעו לאתר שלנו. זה חסרון שהוא גם יתרון. כאן בטוח שהשותפים יתלהבו להמליץ עלינו.
לעומת זאת, בשיטה השנייה אמנם יש לתוכנית עלות נוספת, אבל נחסכת כל הטרחה שבניהול התוכנית, ויש יותר היצע של שותפים.

החיסרון של תוכניות השותפים
חסרון יחיד – הצורך לשלם עמלה, לפעמים מאוד גבוהה

ולסיכום ...

למרות החסרונות, בגלל התועלות, חשוב מאוד, אם זה מתאים לעסק שלך, לבצע קמפיינים של תוכניות שותפים. אבל ... צריך לעשות את הקמפיינים בחשיבה מושכלת כדי למזער הוצאות ולמקסם תוצאות

עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך שיווק נכון, וקידום ממומן בגוגל

קשה? ...

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לקדם את העסק שלכם






אתם יותר ממוזמנים להגיב כאן בהמשך ו/או לבקר בדף הפייסבוק של הבלוג, או לפנות בשאלות בדואר האלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל