מחקר מתחרים באמצעות פייסבוק

מחקר מתחרים באמצעות פייסבוק


הגעתם למסקנה שאתם צריכים לבצע מחקר מתחרים. אתם כבר גם יודעים מה ברצונכם לבדוק. עכשיו הגיע הזמן להכיר את הכלים בהם ניתן להשתמש לביצוע הבדיקות.
מדוע פייסבוק?

היום כמעט לכולם יש מחשב, כמעט לכל מי שיש מחשב יש אינטרנט, וכמעט כל מי שיש לו אינטרנט גולש בפייסבוק. גם המתחרים שלנו הבינו את זה מזמן, ולכן גם הם מצויים בפייסבוק, ואם הם נגישים נוכל להגיע אליהם בדרך זו.

איך נבצע חקר מתחרים בפייסבוק?

הכלי הראשון באמצעותו נשתמש הוא  תיבת החיפוש. אגב, רצוי מאוד שהמחקר בפייסבוק יעשה אחרי המחקר בגוגל, כך יהיו לפנינו מספיק ביטויי מפתח באמצעותם נוכל לבצע את החיפוש. בתיבת החיפוש נקליד ביטויי מפתח, וכשמתחילות לעלות תוצאות נרד למטה ונבחר במציאת תוצאות נוספות. יפתח דף
ובו התוצאות המתאימות ללא כל סינון,
כשמעליו ובצידו יש אופציות לסינון. בשלב ראשון נתייחס לסרגל העליון ונבחר בדפים. את עיקר המחקר שלנו נבצע על דפים, למרות שעדיין יש מי ששוגים ומשתמשים בפרופיל האישי לעסק. אם נרצה להעמיק את המחקר נתייחס גם אליהם, אבל בהחלט אפשר גם לא.


לאחר שלחצנו על דפים מופיעה לנו רשימת כל הדפים ששמם מתאים בדרך זו או אחרת לביטוי המפתח בו השתמשנו. נעבור על הרשימה, יתכן שכבר במבט ראשון חלק מהדפים יתברר שאין להם שום נגיעה לעניין. עליהם נוותר. את כל היתר נפתח. כאשר ניכנס לכל דף, נבדוק ברפרוף אם הוא אכן רלוונטי. אם לא, נתעלם ממנו, אם כן, אז כמו לגבי האתרים שמצאנו בעזרת גוגל, נכניס למועדפים, ובהמשך נחזור אליו לבדיקה מעמיקה.
אנחנו יכולים לצמצם את כמות הדפים האפשריים, באמצעות הסרגל הצידי, בבחירת אזור גיאוגרפי, מגדר, גיל וכו'.
לאחר שסיימנו לאסוף ככה דפים למועדפים, נלחץ בסרגל העליון על הכפתור האחרונים. כאן נוכל למצוא אזכורים של ביטוי המפתח שחפשנו בכל מיני סטטוסים. גם עליהם נעבור, נרשום לנו מסקנות, וגם נגיע מהם לדפים שעדיין לא הגענו אליהם ולקבוצות רלוונטיות.
בשלב הבא נחפש גם קבוצות מתאימות, אם לפי ביטויי המפתח ואם בגלל שאלו קבוצות שמהוות לוחות מודעות. דרך הקבוצות הללו גם נגיע לדפים / בלוגים ואתרים של מתחרים.


אז זה היה רק מבוא ...

בהמשך ארחיב על הדרכים לבצע את מחקר המתחרים בדרכים נוספות, וגם אסביר איך בודקים את האתרים של המתחרים ואת דפי הפייסבוק שלהם.. אל תשכחו  להירשם לבלוג לקבלת עדכונים.


אז עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך לבצע מחקר מתחרים. נראה קשה? ... גם את זה אעשה עבורכם כדי שנדע איך למטב את הפעילות השיווקית שלכם

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לקדם את העסק שלכם

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל