איך נרכז יחד רשומות עם נושא משותף?

בבלוג של בלוגר ניתן להוסיף דפים. ניתן להשתמש בדרך זו לשתי מטרות: הראשונה היא ריכוז רשומות בעלות נושא משותף, כך שיהיו נגישות לקוראים ביתר קלות, והשנייה כדי שהבלוג ישמש גם כאתר לכל דבר (כמעט).
על האפשרות השנייה אדבר ברשומה נפרדת. הפעם אסביר כיצד לרכז רשומות בעלות נושא משותף.
האמת היא שהדרך פשוטה מאוד עבור כל מי שלא שוכח להוסיף תגיות לרשומה.

מהן בעצם התגיות?

תגיות הן ציון במילה אחת או מילים בודדות במה עוסקת הרשומה. אני אישית, למרות שאני יודעת להשתמש בכלים מתקדמים לקביעת התגיות (שבלשון מקצועיות נקראות "מילות מפתח"), ואשמח גם להסביר את זה בקרוב, מעדיפה לסמוך על האינטואיציה שלי בבחירת אותן מילים. גם על היתרונות והחסרונות של השימוש בכלים מול האינטואיציה אסביר באותה רשומה עתידית. בכל מקרה, כשאנחנו קובעים תגיות, חשוב מאוד להפריד אותן בפסיקים.
אז לאחר שקבענו תגיות נעבור ל:

הגדרת קטגוריות

לצורך זה ניכנס בלוח הניהול של בלוגר למסך פריסה. נלחץ היכן שנרצה על הוסף גאדג'ט, ומהרשימה הנפתחת נבחר בתוסף תגיות. שם ניגש לעריכת תגיות, ומרשימת כל התגיות שמופיעות לנו נבחר רק את אלו שחוזרות הרבה ומסמלות נושא שנרצה לרכז תחתיו קבוצה של רשומות. נבחר גם אם להציג כמה רשומות, נכון לעכשיו, יש בבלוג באותה קטגוריה ונאשר. נבחר היכן נרצה להציב בבלוג את הגאדג'ט הזה ונאשר את עדכון הפריסה.
clip_image002clip_image004clip_image006clip_image008

 

 

 

 

 

 

ואיך נהפוך את הקטגוריות לעמודים?

נישאר במסך פריסה, ובחלק העליון שלו שוב נלחץ על הוסף גאדג'ט. הפעם נבחר בתוסף דפים. בתוכו נבחר על הוספת קישור חיצוני, ניתן שם לדף וניגש למסך תצוגת הבלוג שיהיה פתוח לנו בלשונית נפרדת. נקליק בתיבת הקטגוריות על הקטגוריה הרלוונטית, ומהמסך החדש נעתיק את שורת הכתובת. את זה נדביק בקישור שבתיבה בה אנחנו יוצרים את הדפים ונאשר. על הפעולה הזאת נחזור עד שניצור את כל הדפים שרצויים לנו. בסיום נאשר לסגירת תיבת יצירת הדפים. נאשר שוב את עדכון הפריסה. נרענן את מסך תצוגת הבלוג ונראה שהדפים נוספו. אם נקליק על אחד השמות נראה שאנחנו עוברים לדף בו יש רשומות רק מהנושא הספציפי. אגב, לפני סגירת תיבת יצירת החלונות, חשוב לבחור אם היא תהייה מאוזנת או מאונכת. אני כמובן ממליצה על מאוזנת.
clip_image010clip_image012







אז שיהיה לכם בהצלחה, ואם יש שאלות אני כאן ובדף הפייסבוק.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל