מדוע עסק זקוק לבלוג

כתיבה מהחיים שמביאה לקוחות


יש לכם מידע שתרצו לחלוק ובאמצעותו להשיג יותר לקוחות, אבל לא יודעים איך?
בלוג - סיפורים מחיי היום וחלוקת טיפים יעשה לכם את העבודה.

אז מהו בעצם בלוג?
בעבר, לפני עידן האינטרנט, רבים מאתנו היו כותבים יומנים אישיים. חלקם נשארו לנצח פרטיים וחסויים, וחלקם נחשפו בהמשך לעיני הציבור (כדוגמת יומנה של אנה פרנק), בחייהם או אחרי מותם של כותביהם. החשיפה קרתה בשל עניין כלשהו שהיה לציבור לפחות בחלק מהמידע שנכתב באותו יומן. ניתן לאמר שיומן שנחשף הפך לכלי להעברת מידע כלשהו לציבור, מידע שהיה לכותב היומן ואותו הוא כתב בו.
הבלוגים של ימינו החלו כגלגול של היומן האישי, רק עם יותר מיידיות בחשיפה לציבור. הבלוגים הראשונים נכתבו בצורה דומה מאוד ליומנים האישיים, רק באמצעות כלים מתקדמים יותר. את המחברת והעט החליפו המחשב והמקלדת. אלא שהבלוגים לא נכתבו בפרטיות של הדיסק הקשיח, אלא באינטרנט. היות שהאינטרנט נגיש לכולם, ואפילו בטעות, מעשית כל אחד יכול להגיע לביקור, נצרך הכותב למחשבה עד כמה פומבי הוא רוצה שהיומן הזה שלו יהיה, ובהתאם להגדיר מגבלות לגבי מי שיוכל לקרוא את התכנים.
מרגע שאנשים גילו את יתרונות הפומביות של הבלוג, רבים החליטו שאינם רוצים לקבוע מגבלות, וחשבו אילו תועלות הם יוכלו להפיק ממצב זה. הבלוג כבר הפסיק להיות יומן אישי בלבד. ביומן אישי לרוב נכתבו רק חוויות, מחשבות ורגשות. בבלוג החלו גם להיכתב גם טיפים והמלצות שונות.
יחד עם זה הבלוג נישאר עדיין קודם כל יומן. הדברים העיקריים אותם אנו חולקים בו הם החוויות והמחשבות שלנו. גם אם מדובר בסוג אחר של חוויות ומחשבות, וגם אם אנחנו מקפידים על יותר בהירות, כדי שדברינו יהיו מובנים לכל הקוראים, עדיין מדובר בדברים אישיים שלנו. חוויות שחווינו, מידע שצברנו, מחשבות שלנו ועוד ...
התכנים אותם אנחנו מעלים בבלוגים שלנו הם ברובם הגדול טקסטואליים. יחד עם זה, ובניגוד ליומן האישי שבמחברת, אנחנו נעזרים הרבה גם בעזרים ויזואליים: תמונות, מצגות, סרטוני וידאו, גרפים, וכו', או בעזרים קוליים מתאימים.
מה ניתן לכתוב בבלוג?
בבלוג נוכל לכתוב רשומות מסוגים שונים. קודם כל נוכל, כמובן, לכתוב על חוויות שחווינו, או שמישהו אחר חווה וסיפר לנו ונוגעות לנושא בו עוסק הבלוג. במקרה של עסק, ניתן לספר למשל על מקרה שקרה עם מישהו מהלקוחות, או על שירות או מוצר חדש וההתנסות אתו.
אפשרות נוספת היא לכתוב כל מיני טיפים. למשל, עסק שמוכר מוצרי מזון, יכול להציע כל מיני אפשרויות למתכונים, תפריטים ושילובים שונים שמבוססים על המוצרים שהוא מוכר.
יתכן מאוד גם שבדואר האלקטרוני , או בדרכים אחרות, נשאל שאלות מסוימות שחוזרות על עצמן. שאלות שנרצה לתת להן תשובה של יותר משורה או שתיים. הבלוג הוא מקום טוב לענות על השאלות האלו, ואז ניתן גם ליידע את השואלים על כתיבת התשובה ולבקש מהם לשים קישור אליה בפייסבוק שלהם, למשל.
איך הבלוג יועיל לעסק?
האפשרויות הן עצומות. כאן אציין רק את שתי העיקריות.
קודם כל בלוג טוב מביא אליו קוראים רבים, אלה נחשפים דרכו למה שיש לעסק להציע. אם הם נזקקים לאותם מוצרים או שירותים, סיכוי גדול שיפנו לעסק זה. בכל מקרה הם עשויים גם להמליץ לאחרים גם על העסק וגם על הבלוג עצמו. חשיפה גבוהה הרבה יותר מאשר שרק הלקוחות שכבר מכירים את העסק יספרו עליו, וזאת בגלל החשיפה הגבוהה הרבה יותר.
התועלת השנייה נובעת מהתגובות, מהשאלות, ממענה לסקרים שניתן לשים בבלוג ומפניות אישיות. מכל אלה ניתן גם להבין טוב יותר מה חושבים הלקוחות על העסק ומוצריו, וגם על הרצונות ועל הצרכים שלהם.
כיצד יוצרים בלוג?
דבר ראשון כשברצוננו לכתוב בלוג, עלינו לבחור את הפלטפרומה שבה הוא יישב. הפלטפורמות הבולטות ביותר שנמצאות היום בשימוש הן בלוגר ווורדפרס. אבל ניתן למצוא עוד מגוון רחב של אפשרויות. בהמשך אכתוב רשומה שתפרט את האפשרויות השונות, מעלותיהן וחסרונותיהן. מראש אומר שאני אישית אוהבת יותר את בלוגר, וזו הפלטפורמה שבה אשתמש ללקוחותי.
לאחר שמחליטים באיזו פלטפורמה להשתמש, חשוב להחליט מה בדיוק יהיה בבלוג ובהתאם לבחור תבנית וליצור את השלד של הבלוג. גם על זה אכתוב לכם בהמשך.
לאחר שהתשתית של הבלוג קיימת, צריך להזין אותו בתכנים בתדירות סבירה. אין הכרח להוסיף כל יום רשומה חדשה, אבל בהחלט רצוי שיהיו יותר מאחת חדשה בשבוע. על התכנים האפשריים הסברתי מעט בתחילת רשומה זו, וארחיב יותר ברשומות נוספות. עוד ארחיב בהמשך על מבנים רצויים של רשומות.
מעבר לכתיבת רשומות חדשות, חשוב מאוד להתייחס לתגובות שנכתבות בהמשך לשומה, ולפניות שמתקבלות בדואר האלקטרוני. אם העלנו סקר, רצוי כעבור זמן מסוים להעלות רשומה שמתייחסת לתוצאותיו ולמסקנות הנלמדות ממנו.
חשוב מאוד להחליט גם מי ינהל את הפעילות בבלוג, אנחנו עצמנו או מומחה שנשכור את שירותיו.

אז עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך בלוג ...
clip_image001

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לעבוד ולקדם את העסק שלכם






אתם יותר ממוזמנים להגיב כאן בהמשך ו/או לבקר בדף הפייסבוק של הבלוג, או לפנות בשאלות בדואר האלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

מחקר מתחרים באמצעות גוגל

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים