קידום אורגני של עסק באמצעות גוגל
קידום אורגני של עסק באמצעות גוגל
גוגל מאפשרת לגולשים שתי דרכים למצוא את מה שהם מחפשים. ברשומה זו אתמקד בתוצאות שבעל העסק משלם תמורתן רק למי שעושה את העבודה ולא לגוגל. אפשרות זאת נקראת קידום אורגני בגוגל
מדוע עסק צריך קידום אורגני בגוגל?
ברשומה על קידום ממומן בגוגל כתבתי שקידום באמצעים לא ממומנים דורש הרבה יותר זמן כדי שישפיע. אז מדוע אני בכל זאת טוענת שחשוב מאוד לבצע גם קידום אורגני?
הקידום הממומן דומה מאוד לפרסומות ברדיו, בטלוויזיה, בעיתון, בקולנוע ובשלטי חוצות – הגולשים פחות נותנים בהם אמון. יותר גולשים יגיעו לאתר מהקלקה על תוצאות החיפוש "הרגילות" ופחות מאלו הממומנות.
בנוסף, אם לעסק שלך יש גם מודעת פרסום ממומן וגם הצלחה בקידום האורגני. מהתוצאות האורגניות גם אם יגיע לאתר גולש אחד בלבד (או אפילו לא יגיעו בכלל) או שיגיעו מיליון העלות מבחינתך זהה. מנגד
מקידום ממומן כל גולש שיגיע לאתר יוסיף לעלות. אז אם ניתן להגיע להרבה גולשים רק באמצעות קידום אורגני זה עדיף.
כיצד מקדמים עסק בקידום אורגני בגוגל?
השלב הראשון של הקידום האורגני דומה מאוד לזה של הקידום הממומן. בשלב זה עלינו לאתר ביטויי מפתח באמצעותם הגולשים אמורים למצוא אותנו. את החיפוש הזה נבצע באמצעות גלי מילות המפתח של גוגל.
משלב זה ואילך כל פעולה שנעשה צריכה להיות מותאמת לביטויים שמצאנו, אבל ... אסור שהיא תהייה מאולצת.
עכשיו ניצור את האתר / בלוג / דף עסקי ועוד. בכל הכלים הללו יש חלק שגלוי לגולשים וחלק שגלוי רק למנהלים אותם ולמנועי החיפוש. חשוב מאוד להבדיל בין שני החלקים הללו.
כל מה שגלוי לגולשים צריך להיות נוח להם מכל בחינה. לכן, בחלק הזה שימוש מופרז בביטוי מפתח כלשהו יהיה לא טבעי וירחיק את הגולשים. מסיבה זו, כל דבר שנכתוב צריך להיות כמו שיחה בעל פה או כמו חומר שייכתב על נייר.
לעומת זה, בחלק שסמוי מעיני הגולשים, חשוב ורצוי להיות בהירים למנועי החיפוש לגבי מה יש באתר או בדף שלנו.
יחד עם זה, בכל מקטע אותו נקדם אורגנית נוכל להשתמש בכמה מילות מפתח (לא יותר מידי), ולא רק באחת כמו במודעה של פרסום ממומן.
בחלק שגלוי לגולשים רצוי לשלב את ביטויי המפתח בשם הדף / אתר / רשומה / מאמר, בכותרות, במבוא, פעמים בודדות בגוף המאמר / רשומה, וגם בסיום. כמו כן ניצור תגיות שיקלו גם הן על חיפוש המידע.
מעבר לזה, ככל שיותר גולשים יגיעו לאתר וככל שהם ישהו בו יותר זמן, מיקומו של האתר במנוע החיפוש יהיה טוב יותר.
ניתן גם לסייע לגוגל באמצעות כלי הניהול של גוגל למנהלי אתרים.
גם ככל שיהיו יותר קישורים באתרים אחרים שיובילו אל האתר שלנו כך מקומנו בגוגל ישתפר.
השורה התחתונה היא לגרום לכמה שיותר ביקורים באתר, הן של כאלה שמגיעים פעם ראשונה וגם כאלה שהם ביקורים חוזרים, וגם לשהות ארוכה יותר של הגולשים באתר תועיל מאוד לקידום האורגני.
החסרונות של הקידום האורגני
- קידום אורגני דורש זמן רב עד שיניב תוצאות
- בקידום אורגני עלולים לעלות גם אזכורים שליליים מבחינת העסק
ולסיכום ...
למרות החסרונות, בגלל התועלות, חשוב מאוד לבצע קידום אורגני
עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך שיווק נכון, וקידום אורגני בגוגל
קשה? ...
תגובות
הוסף רשומת תגובה