מחקר לקוחות
מחקר לקוחות
העסק שלכם אמנם כבר קיים זמן רב, אבל אתם חוששים שלא הכל אתם עושים נכון. אולי דווקא אתם רק בשלבי התכנון וההקמה של העסק, ואתם מבקשים להתחיל בצורה נכונה יותר. ברור לכם שאתם צריכים להכיר את השוק בו אתם פועלים. היום אדבר על הכרת הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
מדוע עלינו לחקור את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו?
אם ננסח את השאלה מעט אחרת יתכן שהתשובה תהייה מובנית מאליו. השאלה המדויקת יותר היא – מה נוכל ללמוד אם נדע טוב יותר מי הלקוחות הפוטנציאלים שלנו?
ההכרות עם הלקוחות תאפשר לנו:
-
לקבוע בצורה מדויקת יותר את קהל או קהלי היעד אליהם נפנה – אנחנו לא רוצים ולא מסוגלים להתאים עצמנו לכל לקוח פוטנציאלי שקיים אי שם בארץ או בעולם. חובה על העסק להחליט במה הוא מתמקד. ניתן להחליט על נישה מצומצמת או על נישה רחבה, אבל אף פעם לא על "כולם"
-
לזהות את המאפיינים של אותם אנשים
-
להכיר את הדרך בה הם מבצעים את הקניות שלהם
-
לזהות את הצרכים ואת הרצונות שלהם
-
להבין טוב יותר מה לבדוק בעת ביצוע מחקר מתחרים, מחקר משתפי פעולה ומחקר מנהיגי דעת קהל
-
למצוא מתוכם מנהיגי דעת קהל פוטנציאלים
-
לזהות באילו כלים הכי נכון להגיע אל הלקוחות
-
באם נחליט לפנות אל מספר קהלים, להחליט אם להציע לכולם את אותו "הבית", או לכל קהל "בית" משלו
אז זה היה רק מבוא ...
בהמשך ארחיב על הדרכים לבצע את מחקר הלקוחות. אל תשכחו להירשם לבלוג לקבלת עדכונים.
אז עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך לבצע מחקר לקוחות. נראה קשה? ... גם את זה אעשה עבורכם כדי שנדע איך למטב את הפעילות השיווקית שלכם
תגובות
הוסף רשומת תגובה